יש אפשרות למי שלומד בביה"ס אינטרני (יעני ביה"ס רגיל) לעשות עבודת מחקר ברמה אקדמית. העבודה אמורה לכלול בתוכה שאלת חקר ספציפית והיא אמורה להיות עם מחקרים , ניסויים, וכו'. העיקר שהיא תהיה רצינית. יותר חשוב שזה יהיה מקורי (זו גם דרישה. זו לא דרישה שלי) כאילו שאף אחד לא שאל את השאלה הזו לפני. כמובן ששאלת החקר לא תהיה עם תשובה של כן או לא. כי אז היא תהיה קצרה מאוד. מה שעוד צריך לעבודה הזו זה מנחה. המנחה הוא מישהו שבתוך התחום שיפנה אותי למקומות וייתן לי רעיונות ויעזור לי תוך כדי עבודה.
בעיקרון, אני כמעט בטוח שאין הרבה שאלות שאפשר לשאול על פריזבי שיכול לכלול מחקר כזה, אבל אם כן, אז תרשמו...
יש תשובה פיזיקאלית מאוד לשאלה הזו. למדתי את זה לפני כמה ימים במגמה (ושאלתי גם את המורה שלי). בעיקרון הכללי בחלל/ מקום שאין בו גרוויטציה אין בו הרבה אוויר ז"א שאין מה שיעצור את החפץ (כל חפץ בלי קשר לצלחת או כדור או לא משנה מה כי אין אוויר) במקום שיש בו אוויר בכל זאת כמו בחללית החיכוך הוא מזערי ביותר כי אין כח משיכה והגוף הרי מרחף. מכאן אתה יכול להסיק שכל גוף שתזרוק אותו ינוע עד שיפגע במשהו או אחרי הרבה מאוד (מאוד מאוד) זמן יעצור. הכיוון לא משנה כי אין כח משיכה.
זאת לא התשובה... כבר כתבנו את התשובה בנושא שלה... בוא לא נפתח את זה פה.
בכל מקרה...
יש הרבה שאלות פיזיקליות שאתה יכול להעלות.
ויש גם הרבה דברים חברתיים שקשורים לזה שאתה יכול לשאול. כמו למה ההיפים אימצו את הפריסבי כספורט שלהם? זה לא סתם הרי...
אני חושב שפריזבי כתופעה חברתית (אפילו רק בארץ) זה נושא קשה מידי.
זה רעיון מצויין אבל אני לא יודע אם לנאור יש כלים שמתאימים לניתוח כזה, נראה לי שמדובר בשאלה מדעית ברמת הפיזיקה-כימיה-מתמטיקה, לא סוצולוגיה (נדמה לי שזה מתאים פה לא?).
וגם העניין דורש המון הבנה של המצב שאני לא בטוח שלי עצמי יש...
הייתי מת שמשהו יעשה מחקר כזה. אולי הוא יסביר לי כמה דברים
עוד שאלות בנושאי צלחת: יש אחת שעדיין לא קיבלתי עליה תשובה טובה מדעית:
למה לצלחת (או לכל עצם למען האמת) שמסתובבת עם כיוון השעון יש נטייה לעוף שמאלה ולצלחת שמסתובבת נגד כיוון השעון יש נטייה הפוכה?
חברה לדעתי עם ניזרוק צלחת בחלל היא לא תפסי להסתובב ולרחף כי יש ריק זה במו שתיקח מטוטלת ותיצן לתנופה בחלל היא לא תעצור זה מה שהמורה לפיסיקה שלי אמרה לנו אז אני חושה שזה אותו דבר עם פריסבי
תומר באומגרטן ולא לצחוק
השם החדש שלי זה g point והמבין יבין
הרעיון למחקר מעולה, אך אני בספק אם הכלים והתקציב שתוכל להשתמש בהם במסגרת בית ספרית מספיק למחקר מעמיק עם תוצאות סטטיסטיות ומסקנות יצוקות בבטון.
אני לא רוצה להרפות את ידיך, ההפך - זאת יוזמה מצויינת ובלבד , שתקדיש לזה רצינות רבה ותסתייג ממסקנות חד משמעיות, בגלל חוסר היכולת האובייקטיבית במסגרת בה אתה נמצא.
הנושא אכן ייחודי, וככל שתעלה רעיונות ותנסה לבדוק אותם בצורה מכובדת כך תגרום להעלאת קרנו של הפריזבי ולמבט רציני יותר. אין לי ספק שיש בפריזבי כספורט, כאמצעי שיקום ועזר הרבה מאוד.
אנחנו מנסים לגרום למחקרים כאלו ואחרים להתממש כך שאם יצא לפועל אולי תוכל להשתלב בקבלת מידע ראשוני על מחקר, תהייה בקשר בנושא חשוב זה.
תראו. העבודה הזאת אמורה להיות ממש (אבל ממש) רצינית. הרמה אמורה להיות ברמה אקדמית. בשביל שזה יגיע לרמה כזאת אני צריך מדריך ואני צריך למצוא כלים לכל דבר. לא יכולים לאשר לי שאלה אם רואים שאין לי מדריך לנושא ואין לי מקורות... (טוב זו בעיה שלי אבל בכל זאת...)
קיצר. אם אתם נותנים רעיון אז אוליי אתם יכולים לרשום מי יכול להדריך אותי ומאיפה לי מקורות בנושא אז סבבה.
אה, והמחקר יכול להיות בכל נושא, גם מדעי הרוח וגם מדעים מדוייקים. (יעני כל דבר. ה-כ-ל)
אז הצעתי לך שתי שאלות:
1. פריזבי כתופעה חברתית (אפילו רק בארץ) נדמה לי שזה נופל תחת סוציולוגיה, את הנתונים צריך יהיה לאסוף, גם בשטח מאשנים וקבוצות בכל מיני רמות, לגבי מנחה- אין לי תואר בעניין, השאלה היא האם אתה צריך מנחה מתחום הפריזבי או שאתה צריך מומחה לסוציולוגיה או משהו שהוא גם וגם.
וכמו שאמרתי- הייתי מת שמשהו יעשה מחקר כזה. אולי הוא יסביר לי כמה דברים
2. שאלה על פיזיקה של צלחת, נושא לא פשוט, אתה תופתע לדעת שמדענים רבים לא הצליחו להסביר פה הכל.
שתי דוגמאות לשאלות כאלה:
כללי "פיתול"